Kolejna część obchodów jubileuszu odbyła się w auli Zespołu Szkół Ekonomiczno-Gastronomicznych, w której udział wzięli między innymi przedstawiciele władz samorządowych, starostwa powiatowego, dyrektorzy zaprzyjaźnionych poradni psychologiczno-pedagogicznych, szkół i placówek prowadzonych przez powiat cieszyński, wizytator Kuratorium Oświaty w Katowicach, przedstawiciele służb mundurowych, pedagodzy i psycholodzy. Uczestnicy uroczystości wygłosili liczne przemówienia przepełnione najlepszymi życzeniami, gratulacjami oraz wyrazami uznania.
– […] Z całego serca dziękuję za codzienny trud, zaangażowanie, życzliwość i wsparcie okazywane uczniom. Swoją postawą udowadniają Państwo, że wykonywanie trudnej profesji może być pełne pasji i entuzjazmu[…] – napisała w liście gratulacyjnym Minister Edukacji Narodowej Anna Zalewska
Zastępca burmistrza Aleksander Cierniak po odczytaniu listu pełnego ciepłych życzeń od Ryszarda Macury dodał – Jako ojciec starszych już dzieci wiele lat temu miałem okazję korzystać z pomocy poradni i w imieniu wszystkich tych rodziców, którzy uzyskali od państwa największą możliwą pomoc, bo dotyczącą swoich własnych dzieci, serdecznie dziękuję – uspokoiliście, pozwoliliście na dobry, naturalny rozwój, zarówno nasz jak i naszych dzieci.”
Pani dyrektor Miękina-Pindur przedstawiła historię rozwoju poradni psychologiczno-pedagogicznych na śląsku cieszyńskim oraz podkreśliła, że zapotrzebowanie na tego typu placówki jest coraz większe. – Z roku na rok zapotrzebowanie na zajęcia terapeutyczne rośnie. Dotyczy to nie tylko psychoterapii indywidualnej, ale także zajęć grupowych dla dzieci z różnymi zaburzeniami, zwłaszcza w ostatnich latach dla dzieci lękowych, w tym z mutyzmem selektywnym oraz dzieci z ADHD. Dużym zainteresowaniem cieszą się również zajęcia treningu umiejętności społecznych (TUS) dla dzieci z zespołem Aspergera, tym bardziej że w ostatnich latach znaczna ich część trafia do szkół ogólnodostępnych (a nie jak kiedyś – tylko do szkół specjalnych), stąd konieczność usprawniania ich komunikacji.
A.H.