ITD: Przewóz drewna pod kontrolą.

fot. ITD

Wyładowane po brzegi drewnem pojazdy wzięli pod lupę wodzisławscy inspektorzy śląskiej ITD. Wszystkie pięć skontrolowanych pojazdów miało załadowane zbyt dużo tego naturalnego surowca. Posypały się mandaty i kary. Zauważyć należy jednak poprawę, gdyż stwierdzone przekroczenia to już nie kilkanaście, a „tylko” kilka ton za dużo. Rekordzista miał nieco ponad 6 ton ładunku za dużo i sporo przekroczony nacisk osi. Wiąże się to z maksymalną karą 15 tys. zł – informuje ITD.

Inspektorzy z wodzisławskiego oddziału śląskiej Inspekcji Transportu Drogowego regularnie kontrolują przewoźników zajmujących się przewozem drewna. Ma to na celu przede wszystkim ochronę dróg przed degradacją. Wczorajszego popołudnia (5 kwietnia) do kolejnego takiego sprawdzenia norm wagowych wytypowano pięć załadowanych po brzegi zespołów pojazdów, które wjeżdżały do Polski przez przejście graniczne w Cieszynie – Boguszowicach. Niestety wszystkie załadowano zbyt dużą ilością surowca, co pokazały dokonane przez inspektorów pomiary. Normy – zwłaszcza dopuszczalna masa całkowita – były przekroczone w każdym z przypadków o kilka ton. Rekordzista ważył nieco ponad 6 ton za dużo, a nadmiar ładunku dodatkowo nadmiernie obciążał podwójną oś napędową ciężarówki. Jej maksymalny dopuszczalny nacisk był przekroczony o ponad 4 tony! Inny z pojazdów także był przeładowany o około 6 ton i miał przekroczone dopuszczalne normy nacisku osi napędowej oraz potrójnej grupy osi nie napędowych (odpowiednio o 1,5 i o 1 tonę). Przewoźnik z najpoważniejszym naruszeniem niestety będzie musiał liczyć się z karą aż 15 tys. zł. Odpowiednie postepowanie w tej sprawie zostało wszczęte. Łączna kwota grożących przewoźnikom kar przekroczyła 40 tys. zł. Także kierowców ukarano mandatami do 500 zł.

W porównaniu z wynikami poprzednich tego typu akcji widać nieznaczną poprawę. Stwierdzane przekroczenia mają coraz mniejszy wymiar, ale nadal daleko jest do sytuacji, gdy tego typu pojazdy będą poruszać się po polskich drogach bez przyczyniania się do degradacji ich nawierzchni.

źródło: www.katowice.witd.gov.pl

Exit mobile version