Kajetanowicz i Baran w mistrzowskim samochodzie klasy WRC!

Kajetan Kajetanowcz

Kajetan Kajetanowicz przyszykował wielką niespodziankę dla kibiców na Rajd Barbórka 2017, wsiada do samochodu klasy WRC! Trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy pojedzie jako pierwszy polski kierowca Fordem Fiestą WRC w tegorocznej specyfikacji technicznej. Będzie to także debiut tego samochodu na trasach warszawskiego rajdu, tradycyjnego zakończenia sezonu sportów motorowych w Polsce. Kierowca LOTOS Rally Team stanie do walki o piąty już z rzędu triumf w tych zawodach, po których powalczy w Kryterium Asów na Karowej !

O piąty triumf w Barbórce powalczy Kajetanowicz, pilotowany przez Jarka Barana. Zawody zakończy rywalizacja i pokaz umiejętności podczas Kryterium Asów na ulicy Karowej, które w swojej karierze kierowca LOTOS Rally Team wygrywał już pięciokrotnie. Kajto zadziwia od lat swoich kibiców, stawiając przed sobą i zespołem ciekawe, ale trudne wyzwania. W tym roku postanowił w wyjątkowy sposób, właśnie podczas Barbórki, podziękować kibicom i fanom za tegoroczne wsparcie i doping.

– Start w Barbórce to zawsze wielkie emocje. To także symboliczne podsumowanie osiągnięć danego roku i czas decyzji – co dalej. Właśnie tutaj, osiem lat temu, po raz pierwszy jechałem w barwach związanych z Grupą LOTOS. Przez ten czas osiągnęliśmy chyba wszystko, co było możliwe – siedem tytułów, w tym ostatni, historyczny wynik dla europejskiego i polskiego motosportu. Tym startem chciałbym podziękować wszystkim fanom i kibicom za wsparcie i wiarę w to, że uda się po raz trzeci zostać Rajdowym Mistrzem Europy. Sportowiec potrzebuje kibiców i pozytywnych emocji. Dostarczaliście je nam podczas tegorocznego sezonu. Postanowiłem za to podziękować, podejmując kolejne wyzwanie. Prowadzenie Forda Fiesty WRC w najnowszej specyfikacji to dla mnie nagroda, ale przede wszystkim wielkie doświadczenie. Niełatwo będzie wykorzystać jego pełne możliwości podczas pierwszego startu. Barbórka Warszawska to krótki rajd, wymagający niezwykłej precyzji, którą po przesiadce do samochodu WRC trudno będzie odnaleźć w szybkim tempie. Dziękuję M-Sport Poland za możliwość podjęcia tej próby. Dziękuję raz jeszcze kibicom, partnerom, a zwłaszcza Grupie LOTOS za ten wspólny sezon. W ten sposób prawdopodobnie kończy się kolejny rozdział w moim życiu… 

– mówi przed startem Kajetan Kajetanowicz.

Tegoroczna, 55. już edycja Rajdu Barbórka składa się z pięciu odcinków specjalnych – trzykrotnie pokonywanej próby Autodrom Bemowo (4,8 km) oraz dwukrotnie Tor Modlin (5,0 km). Druga z nich jest nowością w harmonogramie. Na koniec, o 18:20, rozpocznie się Kryterium Asów na Karowej.

Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS – a także CUBE.ITG, Delphi oraz Driving Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.fb.com/EmocjeDoPelnawww.fb.com/KajetanKajetanowiczwww.twitter.com/Kajto_pl oraz www.youtube.com/Kajtopl.

 
Fenomenalny Ford Fiesta WRC

Samochód tradycyjnie obsługiwany będzie przez profesjonalistów z zespołu M-Sport Poland. Ford Fiesta WRC zdobył w tym roku najważniejsze tytuły na świecie – w kategorii kierowców oraz producentów (WRC). Posiada silnik o pojemności 1,6-litra, który generuje 380 koni mechanicznych przy 450 Nm. Rajdówka napędzana jest na obie osie. Od wersji R5, którą Kajetanowicz wygrywa w mistrzostwach Europy, prócz podzespołów różni się także większym pakietem aerodynamicznym – wielkie spoilery i poszerzenia pomagają uzyskać większy docisk. Jego waga to 1190 kilogramów, czyli regulaminowe minimum, które zgodnie z przepisami musi być utrzymane.

Rajdowe Mistrzostwa Europy 2017 

Tegoroczny sezon Rajdowych Mistrzostw Europy ponownie został zdominowany przez załogę LOTOS Rally Team. Polacy punktowali na siedmiu z ośmiu rund, a ich fantastyczne tempo pozwalało na wygrywanie poszczególnych odcinków specjalnych podczas większości rajdów. Kajetanowicz wygrał Rajd Akropolu, stając na podium Rajdu Wysp Kanaryjskich, Rzeszowskiego oraz Włoch. Trzeci z rzędu tytuł mistrzowski to sukces, którego w 64-letniej historii najstarszego na świecie cyklu nie osiągnął do tej pory żaden kierowca.

inf. www.kajto.pl

Exit mobile version