Mobilny Punkt Odbioru Zamówień IKEA w Cieszynie otwarty

źródło: mat. pras. IKEA

Co łączy IKEA i miasto Cieszyn? Pierwsi klienci, robiący zakupy online lub przez telefon w ramach usługi „Zamów i odbierz” odebrali już zamówiony towar ze strony IKEA.pl w Mobilnym Punkcie Odbioru Zamówień IKEA w Cieszynie. To już 11. miasto w woj. śląskim, w którym popularna marka wprowadziła to rozwiązanie. Koszt usługi, niezależnie od wielkości zamówienia, to 29 zł.

Mobilny Punkt Odbioru Zamówień IKEA w Cieszynie zlokalizowany jest na parkingu przy ul. Stawowej 19. Zamówiony towar online można odebrać z samochodu IKEA w poniedziałki, środy i piątki od 16.00 do 19.00. 

– Korzystając z usługi „Zamów i odbierz” można zamówić cały asortyment dostępny na stronie IKEA.pl. Robiąc zakupy za pośrednictwem strony IKEA.pl, Aplikacji mobilnej IKEA lub przez telefon wystarczy tylko wybrać odpowiednią opcję. Wielkość zamówienia nie ma znaczenia – mogą to być na przykład szafy, kuchnia, czy produkty do pokoju codziennego. To dobra, bo bliższa i szybsza, alternatywa dla zakupów w sklepie IKEA w Katowicach – mówi Anetta Domaradzka, dyrektor regionu IKEA Katowice

Ponadto, tak jak już wcześniej, towar zamówiony na IKEA.pl oraz w Aplikacji mobilnej IKEA można odebrać także w sklepie IKEA, w Paczkomacie InPost, w Punkcie GLS. Istnieje także możliwość zamówienia produktów bezpośrednio do domu.

– To, co wyróżnia usługę „Zamów i odbierz” w Mobilnym Punkcie Odbioru Zamówień to jej atrakcyjna cena – jest stała i wynosi 29 zł  – oraz brak ograniczeń, co do wielkości zamówienia. Mamy nadzieję, że podobnie jak w innych miastach, także mieszkańcy Śląska Cieszyńskiego,  przyjmą ją z zadowoleniem. Wcześniej wielu z nich robiło zakupy w sklepie IKEA w Katowicach lub odbierało zamówiony towar w Punkcie Odbioru Zamówień IKEA w Bielsku-Białej, czy w Mobilnym Punkcie Odbioru Zamówień IKEA w Jastrzębiu-Zdroju, przyjmą ją z zadowoleniem – dodaje Anetta Domaradzka

W województwie śląskim działa łącznie 11 Punktów Odbioru Zamówień (łącznie z Punktami Mobilnymi). Są one zlokalizowane – obok wymienionych wyżej także w Katowicach, Częstochowie, Gliwicach, Rybniku, Tarnowskich Górach, Tychach, Raciborzu i Zawierciu.

Zachowania klientów nieustannie się zmieniają, co można było szczególnie dostrzec na przełomie 2020 i 2021 roku. Badania[1] pokazują, iż Polki i Polacy coraz chętniej dokonują zakupów online w porównaniu z okresem przed pandemią. Taki stan rzeczy stawia branży handlowej szereg wyzwań, które IKEA od lat chętnie podejmuje, aby wyjść naprzeciw potrzebom swoich klientów. 

W celu połączenia dwóch różnych rodzajów doświadczeń zakupowych – online i tradycyjnych, jeszcze w tym roku w sklepie IKEA w Katowicach dostępna będzie usługa „Skanuj i Płać” dla osób korzystających z Aplikacji Mobilnej IKEA i robiących zakupy w tradycyjny sposób. Aplikacja Mobilna IKEA to nie tylko inspiracje i pomysły na urządzanie wnętrz, ale przede wszystkim przydatne narzędzia, z których korzysta już prawie 1,5 mln użytkowników. W Polsce około 30% udziału w codziennym wykorzystaniu aplikacji to klienci z województwa mazowiecki go. Na kolejnej pozycji znajduje się Śląsk z ponad 20% udziałem w sesjach i transakcjach.

Działania związane z transformacją cyfrową, digitalizacją oraz nowymi technologiami są integralną częścią globalnej strategii biznesowej IKEA, mającej na celu tworzenie nowych możliwości i doświadczeń zakupowych dla klientów. Mowa tutaj o omnikanałowości, czyli daniu klientom opcji wyboru najwygodniejszego dla nich miejsca i sposobu zakupów w odpowiedzi na ich wzrastające oczekiwania. Transformacja cyfrowa została znacznie przyspieszona wskutek pandemii, a zachodzące w tym obszarze zmiany to kolejny krok na drodze do zbudowania jeszcze bliższych relacji oraz realizacji ambitnych celów firmy w kierunku tego typu sprzedaży. Na ten moment już 20% klientów IKEA jest klientami omnikanałowymi – korzystającymi z minimum dwóch różnych kanałów sprzedaży. 

Rozwiązania w IKEA dostosowane są do potrzeb osób z niepełnosprawnościami tak, by mogły z nich korzystać bez ograniczeń. Szacuje się, że w Polsce zamieszkuje od 3 do 7 mln osób, które potencjalnie mogą doświadczać wykluczenia cyfrowego. W raporcie Dostępności cyfrowej e-commerce 2022[2], opublikowanym przez studio user experience Kinaole, serwis IKEA.com/pl z wynikiem 73% zajął 1. miejsce na tle innych, popularnych w Polsce sklepów internetowych. 

[1] https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/raport-e-commerce-w-polsce-2021.html

https://www.pwc.pl/pl/media/2021-02-09-analiza-pwc-prognoza-rozwoju-rynku-ecommerce-w-polsce.html

[2] https://kinaole.co/dostepnosc-ecommerce/?fbclid=IwAR2WDB3-zBvs748j_0poZm-kDZJ3oAtszUkJwmpKscSOJ5Fxr1EUkIEni4E

źródło: materiał prasowy dla mediów / Jakub Marcjasz – Communication Business Partner / IKEA

Exit mobile version