Rajdowe Mistrzostwa Świata przenoszą się na Sardynię, gdzie rozegrana zostanie szósta runda tegorocznego kalendarza. Dla Kajetana Kajetanowicza i Macieja Szczepaniaka będzie to drugi start w tym sezonie. Reprezentanci ORLEN Rally Team po raz pierwszy skorzystają jednak z nowej rajdówki, czyli Škody Fabii RS Rally2. Do rywalizacji w WRC2 zgłosiło się blisko 40 załóg, co zapowiada wielkie emocje i zaciętą walkę o zwycięstwo.
Kajetanowicz startuje w Rajdzie Sardynii już po raz piąty. Do tej pory dwukrotnie meldował się na podium włoskiej rundy, zajmując drugie miejsce w klasyfikacji WRC2 w 2019 roku oraz rok później w WRC3. Tym razem zadebiutuje za kierownicą Škody Fabii RS Rally2. Do tej pory trzykrotny Mistrz Europy miał okazję jeździć nowym autem po szutrach Portugalii i Hiszpanii w trakcie krótkich testów, a także w Mikołajkach, gdzie pokonał trasy ORLEN 79. Rajdu Polski jako kierowca samochodu funkcyjnego, czyli tzw. „zerówki”. Załoga ORLEN Rally Team zakończyła już także testy na miejscu zawodów, które pozwoliły na sprawdzenie mocy nowego auta w różnych wariantach ustawień.
Na szutry włoskiej rundy WRC Kajetanowicz wyjedzie także w nowym kasku, który prezentuje się bardzo oryginalnie. Zdobią go osobiste dla kierowcy motywy – symbole najbliższych członków rodziny. Umiejscowione na tyle kasku dwa rosnące obok siebie drzewa przywołują życiową partnerkę Kajetana, a malowanie po bokach nawiązuje do dwójki dzieci, córki Oriany i syna Gracjana. Ustronian przyzwyczaił już kibiców do tego, że swój kask traktuje jak talizman. W najbliższy czwartek Kajetanowicz wypróbuje jego „moc” w trakcie rywalizacji na wymagających odcinkach Rajdu Sardynii.
– Tydzień rajdowy rozpoczęty, jesteśmy na Sardynii. Wyspa przywitała nas zmienną pogodą, ale jesteśmy gotowi na każde warunki. Dużo rzeczy jest dla mnie nowych, począwszy od kasku, którego malowanie jest dla mnie bardzo osobiste, po samochód. Po raz pierwszy wystartujemy w tym sezonie nową Škodą, ale jesteśmy dobrej myśli. Testy poszły sprawnie, sprawdziliśmy samochód w bardzo szybkiej jeździe, już takiej na sto procent, co powinno zaowocować w trakcie rajdu. Oczywiście nie będzie to łatwe, żeby ścigać się z tymi chłopakami, którzy już te samochody znają bardzo dobrze. Ja cały czas szukam optymalnych ustawień, ale uważam, że i tak już jest całkiem dobrze. Nie mogę doczekać się startu rajdu. Mam nadzieję, że kibice, których tutaj przyjedzie z Polski wiele, też już nie mogą się doczekać. Liczę, że czeka nas fajna atmosfera, a sam rajd będzie szybki i bezpieczny – wyraża nadzieję Kajetanowicz.
Tegoroczna edycja Rajdu Sardynii składa się z dziewiętnastu odcinków specjalnych, w skład których wchodzą takie klasyki, jak Terranova, Erula czy blisko 50-kilometrowe Monte Lerno, które pokonywane będzie podczas piątkowego etapu. Cały rajd liczy łącznie blisko 321 kilometrów i zakończy go w niedzielne południe dodatkowo punktowany Power Stage Sardegna.
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają partner tytularny ORLEN Rally Team – PKN ORLEN, a także partner techniczny Delphi Technologies, Pirelli, ATC CARGO S.A., marka PLATINUM ORLEN OIL, marka QUAZAR LOTOS OIL oraz SJS S.A.
źródło: mat. pras. / kajto.pl