moBiLET to szybki i prosty sposób na zakup biletu za pomocą telefonu. Aplikacja pozwala nabyć bilet w każdym miejscu, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, bez odliczania drobnych czy szukania otwartego punktu sprzedaży.
W Cieszynie bilet komunikacji miejskiej za pomocą telefonu komórkowego – w systemie moBILET możemy kupić od stycznia 2014 roku. Jak pokazują statystyki, liczba osób korzystających z tej aplikacji powoli, aczkolwiek systematycznie się zwiększa. Miesięcznie za pośrednictwem moBILET-u sprzedawanych jest około 350 biletów (50-70 osób kupujących). Aplikacja działa w trybie offline, jej uruchomienie i korzystanie z większości funkcji (np. zmiana ustawień, wybieranie pozycji z list, czy okazanie biletu do kontroli) nie wymaga połączenia z Internetem, a nawet z siecią GSM. Połączenia z internetem wymaga moment zakupu biletu, aktualizacja taryfy i sprawdzenie stanu konta. Wiąże się to jednak z przesłaniem bardzo małej ilości danych. Aplikacja działa na smartfonach z systemem: Android, IOS, Blackberry, Windows Phone i Windows Mobile.
W jaki sposób nabyć bilet? Aby rozpocząć korzystanie z usługi wystarczy bezpłatnie pobrać specjalną aplikację na swój telefon komórkowy, zarejestrować się na stronie www.mobilet.pl oraz wybrać odpowiednią formę płatności. Pasażerowie mogą kupić zarówno bilety jednorazowe, jak i miesięczne. „Kasowanie biletu” trwa dzięki aplikacji średnio około 5 sekund. Bilet natomiast ważny jest z chwilą jego skasowania. Kontrola odbywa się podobnie, jak tradycyjnego biletu papierowego. Bliższe informacje znajdziemy na stronie: http://www.mobilet.pl
inf. www.cieszyn.pl