Rywalizacja o tytuł rajdowego mistrza Śląska toczyła się do ostatnich kilometrów finałowej rundy cyklu. Dla Piotra Barana i Michała Pacieja (Honda Civic) pierwsza część rajdu układała się pomyślnie, ale szarża Tomasza Zbroi i Piotra Kokoszki (Renault Clio) na ostatnich oesach pozbawiła ich zwycięstwa w rajdzie i szans na tytuł mistrzowski. Trzecie miejsce Gracjana Greli i Marty Momot (Honda Civic) zapewniło im zwycięstwo w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Śląska 2017.
fot. A.H.
Pierwsze odcinki Raju Cieszyńskiej Barbórki układały się po myśli Piotra Barana i Michała Pacieja. Załoga Hondy Civic na pierwszym oesie objęła prowadzenie i dzięki kolejnej wygranej na OS 3 umacniała swoje prowadzenie w klasyfikacji. Tomasz Zbroja i Piotr Kokoszka (Renault Clio) dopiero od OS4 nabrali tempa – wygrana na tej próbie pozwoliła im zmniejszyć przewagę do Barana do zaledwie 0,7 s. Kolejne oesy także padły ich łupem i na mecie zameldowali się 5,4 s. przed kierowcą Hondy – informuje www.cieszyn.rsmsl.pl.
Na trzeciej pozycji finiszowali Gracjan Grela i Marta Momont. Załoga Hondy Civic przez cały czas odrabiała straty z pierwszego oesu i najniższy stopień podium był wszystkim na co mogli liczyć w tym rajdzie. Losy tytułu mistrzowskiego zależały więc od wyniku rywalizacji Zbroi i Barana. Wygrana tego pierwszego oznaczała, że trzecie miejsce wystarczy Greli do zdobycia mistrzostwa Śląska.
Kamil Makuchowski pilotowany przez Wojciecha Habudę (Honda Civic) był najszybszy na drugim przejeździe próby Haźlach. Na mecie był czwarty, tuż przed załogą kolejnej Hondy – Damianem Kostką i Pawłem Pochroniem.
Mimo, że Puchar Peugeot Citroen (PPC) mieli już w kieszeni po poprzedniej rundzie RSMŚl, Maciej Matysiak i Katarzyna Baćkowska (Citroen Saxo) zdominowali w swojej klasie także Cieszyńską Barbórkę. Za nimi na mecie zameldowali się Maciej Hawro i Sławomir Leja (Peugeot 106)
Kazimierz Karolczak i Krzysztof Marczewski (Fiat Seicento) zdominowali rywalizację w Pucharze Cento Rally (PCR). Na mecie zameldowali się o ponad minutę wcześniej od drugiej w klasyfikacji załogi Krzysztof Grzywacz / Kazimierz Gargacz (Fiat Cinquecento). Dzięki temu według nieoficjalnej klasyfikacji zostali mistrzami w PCR.
W klasie Gość 4WD Sebastian Frycz i Maciej Wodniak (Subaru Impreza WRX) nie dali żadnych szans rywalom. Dwukrotny mistrz Polski w grupie N tylko na pierwszym oesie dał się wyprzedzić rywalom. Na mecie miał przeszło minutę przewagi nad drugą w klasyfikacji załogą Wiesław Ingram/Magdalena Lukas-Jurkowski (Subaru Impreza WRX). W klasie Gość 2WD najszybsi byli Rafał Kręcioch i Kamil Kozdroń (Peugeot 208 R2).
Rajd Cieszyńska Barbórka – wyniki:
1. Tomasz Zbroja/Piotr Kokoszka (Renault Clio) 33:17,9
2. Piotr Baran/Michał Paciej (Honda Civic) + 5,4
3. Gracjan Grela/Marta Momot (Honda Civic) + 25,6
4. Kamil Makuchowski/Wojciech Habuda (Honda Civic) + 28,0
5. Damian Kostka/Paweł Pochroń (Honda Civic) + 40,0
6. Michał Różycki/Paweł Słaboń (Honda Civic) + 47,8
7. Tomasz Marek/Grzegorz Szczęsny (Honda Civic) + 1:22,5
8. Tomasz Mrzygłód/Maciej Trela (Honda Civic) + 1:47,1
9. Mateusz Bojanowski/Andrzej Ksyt (Honda Civic Type-R) + 2:00,1
10. Jerzy Smagała/Konrad Giergiel (Honda Civic) + 2:02,7